SELAMUN ALEYKÜM

SİTELERİMİZE GELDİNİZ HOŞNUTLUK VERDİNİZ RABBİMİZ KABUL ETSİN

21 Temmuz 2013 Pazar

Hoca ve delikanlının arasında geçen dialog şöyle devam eder

Genç bir delikanlı senelerce yurt dışında okuduktan sonra Vatanına ateist olarak geri döner... Üç sorusuna hiç kimse cevap veremediğinden dolayı canı gayet
sıkıntılıdır.Ebeveyni oğullarına yardım etmek niyetiyle büyük ilim sahibi olan köyün hocasına götürürler.Hoca ve delikanlının arasında geçen dialog şöyle devam eder...
Delikanlı: - Kimsin sen? Sorularıma cevap verebilecek misin?
Hoca: - Allahın bir kuluyum ve Onun izniyle sorularına cevap verebileceğim.
Delikanlı: - Emin misin? Profesörler bile cevap veremedi bana.
Hoca: - Allahın izniyle cevap vermeye çalışırım.
Delikanlı: - 1.Allah yaşıyor mu? öyle ise,şeklini bana göster.
2. Takdir (kader) nedir?, 3.Eğer Şeytan ateşten yaradıldıysa neden cehenneme yollanıyor,cehennemde ateş dolu değil mi?Ateş ateşı nasıl yaksın? Tanrı bunu düşünemedi mi?
Bu arada,aniden hoca delikanlının başı üzerinde bir saksı kırar.Delikanlı canı yana yana sorar:
- Neden sinirlendin ki?
Hoca: - Sinirlenmedim.Bu benim 3 soruna bir cevabım der.
Delikanlı: - Hiç birşey anlamadım.
Hoca: - Nasıl hissettin kendini saksıyı başında kırınca?
Delikanlı: - Tabii ki,fena bir acı hissettim.
Hoca: - Yani,acının varlığına inanıyormusun?
Delikanlı: - Evet.
Hoca: - Bana bu acının şeklini göster.
Delikanlı: - Gösteremem.
Hoca: - Bu benim ilk cevabım.Herkes Allahın varlığını hisseder ama Allahı görmez.
Hoca: - Dün gece rüyada benim başında saksı kırdığımı gördün mü?
Delikanlı: - Hayır.
Hoca: - Bugün böyle birşey ile karşılaşacağını hiç düşündün mü?
Delikanlı: - Hayır.
Hoca: - Bu işte takdir dir (kader).
Hoca: - Biz neyden yaratıldık? topraktan yaratılmış değil miyiz?
Delikanlı: - Evet böyle denir.
Hoca: - E o zaman? Saksıda topraktan yapılmadı mı?Allah isterse ateşten yaratılan şeytanı ateşin içinde cezalandıramaz mı?...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

TANIŞMAK SÜNNET

Hakkımda

Fotoğrafım
https://www.facebook.com/VAHDED.HOCA SİTEMİZİ ZİYARET EDİP ÜYE OLURSANIZ ÇALIŞMALARIMIZA DESTEK VERMİŞ OLURSUNUZ ALLAH cc CÜMLE MÜMİNLERDEN RAZI OLSUN.

RESİMLERDEN

RESİMLERDEN
İYİ SEYİRLER

HARİTALAR